1. Hur lång tid tar leveransen?
    Våra paket har en genomsnittlig leveranstid på 8-14 arbetsdagar. Det beror på att vi är ett företag som bryr sig om världen och naturen, så vi vill inte bara skicka några få beställningar varje dag. Vi samlar in paket i lösvikt och när vi når vår lägsta tröskel så skickas allt på en gång. Vi hoppas att du förstår detta och att du kommer att göra din del för en bättre och hälsosammare värld.

  2. Vad är din returpolicy?
    Det kan hända att du vill returnera en beställning. Kanske för att du inte gillar produkten eller av någon annan anledning inte vill behålla beställningen. Oavsett anledning har du rätt att annullera din beställning inom 14 dagar från mottagandet utan att ange någon anledning.

    Efter uppsägningen har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera din produkt. Du kommer då att krediteras för hela beställningsbeloppet, inklusive fraktkostnader. Endast returkostnaderna från ditt hem till lagret står på din egen bekostnad. Dessa kostnader beror på produkten och paketet, se din operatörs hemsida för de exakta priserna. Om du vill utöva denna rättighet kan du kontakta oss på info@lavina-stockholm.se. Vi återbetalar sedan beställningsbeloppet inom 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om din retur, förutsatt att produkten redan har tagits emot i gott skick.

    Om produkten är skadad eller förpackningen är mer skadad än nödvändigt för att prova produkten, kan vi dra av denna värdeminskning från din återbetalning. Hantera produkten varsamt och se till att den är väl förpackad när du returnerar den.

  3. Kan jag avboka min beställning?
    Vi förbehåller oss rätten att acceptera eller avvisa en beställning eller del av en beställning efter eget gottfinnande när som helst efter mottagandet av beställningen, inklusive efter att kunden har fått en orderbekräftelse eller efter att kreditkortet har auktoriserats. Om kreditkortet redan har auktoriserats för köpet och beställningen annulleras, krediterar vi den ursprungliga betalningsmetoden.

    Vid avbokning efter att en beställning har lagts debiteras en avgift på DKK 75, oavsett när beställningen gjordes (även om det bara är en sekund senare), eftersom återförsäljaren/kreditkortsföretaget debiterar oss en avgift för avbeställning.

    Observera att en beställning som redan har packats eller skickats inte kan annulleras.


  4. Vad händer om jag får fel vara?
    Kontakta oss inom 7 dagar efter att du mottagit din beställning om du har fått felaktiga, saknade och/eller defekta varor. Uppge ditt ordernummer, bilder på varan/varorna och eventuella referenser när du kontaktar oss angående ditt paket. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa ditt ärende så snabbt som möjligt.

  5. Hur säker är min onlinebeställning?
    När du gör en onlinebeställning med ditt kreditkort läggs all din information in på en SSL-krypterad webbplats. Din information är sedan SSL-krypterad och skickas direkt till vår kreditkortsleverantörs nätverk, där ditt kort och transaktion godkänns och auktoriseras. Dina kreditkortsuppgifter lagras inte på våra servrar.

  6. Vad är fraktkostnaden?
    Som en speciell tjänst erbjuder vi för närvarande gratis standardfrakt till våra kunder i Sverige.

  7. Var är mitt paket?
    När paketet är klart överlämnas det till vårt fraktbolag och du får ett spårningsmeddelande.

    Av logistiska skäl och för att optimera leveranstiden kan beställningen skickas i flera delleveranser.


  8. Varför fungerar inte spårningen av mitt paket?
    I vissa fall kan transportören behöva 1-2 arbetsdagar för att uppdatera platsen för paketet. I dessa fall ber vi om din förståelse och tålamod.

  9. Vill du byta en vara?
    Inga problem alls! Vänligen kontakta info@lavina-stockholm.se. Du kommer dock att stå för kostnaden för att returnera varan.

  10. Fel leveransadress?
    Om du har angett en felaktig leveransadress av misstag, vänligen kontakta oss via e-post så snart som möjligt. Vi kommer då att försöka ändra beställningen åt dig.

    Om du har några andra frågor (om frakt, beställning, returer etc.) vänligen skicka ett meddelande till oss under menyn "Kontakt" så svarar vi så snart som möjligt! Eller via e-post: info@lavina-stockholm.se.

Handelsnamn: Lavina Stockholm
Nummer der Handelskammer: 82430918
E-Mail adresse: info@lavina-stockholm.se
Telefon: +31657811937
Adresse: Flemingweg 18h, 2408 AV Alphen aan den Rijn (ingen besöks- eller returadress)